Grubbbbbeeeell

2012-01-17 (21:34:54)

Hallå lovers,
idag tänkte jag ta upp en smådryg sak som jag tänkt på mycket senaste tiden.
1) tjejer som hatar sina pojkvänners ex/gamla ragg.
2) killar som flirtar hejvilt trots att dem har flickvän.

Jag tycker inte om killens fd, varför kan jag inte svara på. Ett hot kanske? Ofta tycker dem inte om mig heller, oklart varför men kanske för att jag fått deras fd på fall - "lyckades med samma sak som dem". Men mycket handlar nog om att inkräkta på någons revir, saken är bara den att det är inte personens revir LÄNGRE. Många lider utav detta, även jag. Dock har 2 tjejer hatat mig så att det inte finns ord för det, men till saken hör att vi blivit vänner tillslut, för killen det handlar om har "sinne" för det där med "schyssta" brudar. Då kommer vi till nästa problem, killen blir galen när hand fd och nuvarande plötsligt börjar hänga, "vad säger dem om mig?" är hans tanke, vad han säger är "varför måste ni umgås jag gillar inte henne, hon är knäpp", Mmm men det säger vi alla om våra fd. Men om vi nu ser det på andra hållet, häromdan expiderade jag killen vars säng jag sov i 1 vecka innan han blev tillsammans med sin nuvarande. Han var lika trevlig mot mig som vanligt, hans tjej var med och hon sa inte mycket, men av hennes falska leende att döma så VET hon, och hon är inte glad på honom för det. Jag visste inte om henne på den tiden, och det är han som är svinet i denna situationen. Vi - "offer", han - den skyldiga. Men ska jag vara ärlig så njöt jag lite utav det, hon gillar inte mig för att hennes kille sov med mig tätt innan dem blev tillsammans = jag VAR ett hot. Men hallå, jag ville inte ha honom och hon slutade upp med honom. Problemet? - inget. Hade jag varit hon, hade jag inte heller gillat det, ALLS, så jag förstår hennes känslor. Visst är det pinsamt? Att det kan ta så mycket energi och i värsta fall bli mycket onödiga bråk över, för det finns ju faktiskt ingen anledning att sura över. Men det är så, en spärr som verkar vara svår att jobba bort - sålänge man inte går ut och tar ett glas vin ihop och slutar i skrattfest ;)

Okej, nr 2 är ju egentligen inget "problem" men jag tycker att det är respektlöst och det, om något, tål jag inte - vem det än är.
Förra hösten flirtade vi hejvilt, det var inget seriöst och ja, det var oskyldigt. Den där killen försvann ur mitt liv och jag blev stormförälskad i killen som sedan kom att bli min pojkvän. Grejen är att vi pratade för någon vecka sedan igen, det pratades om att ta en öl nästa gång han kom hit, - han flirtade men inte jag. Plötsligt skriver han att han "loooovar att höra av sig och det hade varit sjukt trevligt. Enda problemet är att hans flickvän är duktigt svartsjuk". Och DÅ blev jag irriterad och allt föll på plats, han var förmodligen tillsammans med henne redan förra hösten, och följde med på efterfest, bytte nummer, han var väldigt kramig och vi var jävligt bra ihop på dansgolvet. Ett och ett halvt år senare föreslår han en öl, frågar varför jag inte svarat honom. Är det nu jag bör ringa hans flickvän? När jag läser igenom detta nu så låter det inte SÅÅÅ fel men det är ju trots allt min känsla i detta, och från hans sida var det inte bara "vänskap". Som den gången en kille frågade varför jag inte ville kyssa honom och jag svarade "för att det står två namn på dörren", hoho flickvännen bortrest en helg och då passas det på. USH.

Happ, lämna lite kommentarer om ni vill diskutera detta och om ni har tips på bot vad gäller hata-ex-sjukan. ;)

Annars då?
Mitt liv går ut på skolan, sova och umgås. Ganska fint ändå men dem där powenapsen på 3 timmar dagtid kanske inte är så fina.

Har väntat på att nätbutikerna ska få in OPI "muppets collection Rainbow" och igår! Då var lyckan total när jag fick fatt i det, läste recensionerna nedanför och det var "så jäkla dåligt för att vara OPI, 7 lager och det är fortfarande inte heltäckande, dagen efter är det förstört". Grrr, i desperat glitter-sug målade jag genomskilnigt lack på tipparna och ner i glitterburken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback