Fina saker de senaste dagarna:

2012-01-06 (17:55:59)

I söndags var inte ett enda fik öppet när Malin och jag blev sådär akut kaffesugna. Vi hamnade i en salong på ett hotell, där vi drack gratis kaffe i en guldplätterad soffa med lejontassar och pratade pratade praaaatade.

Morgonens samtal med Gabriella. Jag säger inte mer än att det var vettigt, fint och förstående. Trots att vi har olika liv, trots att vi har delade åsikter.

Igårkväll åkte jag ut till Rebecca, vi gick en promenad i blåsten, vi drack té, pratade allvar och skrattade tills vi kiknade.

Idag rusade jag ner i tvättstugan för att hämta upp min tvätt, min tid hade gått ut för fem minuter sedan. Där står en kvinna trampandes, jag bad om ursäkt och det hela slutade med att vi pratade en halvtimme, hon var nyskild och rädd för hur hennes barn egentligen mådde och det där kan jag känna lite är mitt ämne, dels för plugget och dels för mina egna erfarenheter. En riktigt varm och fin person, vi bestämde att vi skulle gå en långpromenad runt saltö någon dag. Det är det fina med främlingar tycker jag, att man kan klicka så och att ålderskillnaden inte spelar roll. En gång åkte jag tåg till Ängelholm utan iPod. Vid uppehållet i Kristianstad bjöd jag en annan passagerare på en cigarett och det slutade med att vi satt och pratade hela vägen till lund där hon skulle av, där bytte vi nummer och hon följde mig till rätt tågspår.


Kommentarer
Postat av: Annie

Hej!

nu har jag mailat dig bilden, mycket nöje! trevlig kväll!

2012-01-07 @ 17:40:05
URL: http://rumfortva.blogspot.com/
Postat av: carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

hotell är verkligen inte att underskatta. vi har tagit kaffe på fin-restauranger ibland när allt varit stängt, det känns lyxigt!

2012-01-10 @ 14:07:55
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback